1. Vlastní uživatelské prostředí
Uživatelé mají k dispozici vlastní seznam tzv. pracovních ploch, jejichž počet není nijak omezen, a mezi nimiž lze jednoduše přepínat. Veškerá nastavení při práci se systémem, jako např. velikost a rozmístění jednotlivých oken, rychlé nastavení filtrů, oblíbené položky atd. jsou potom ukládány do aktivní pracovní plochy. Po spuštění systému se uživateli zobrazí posledně použitá pracovní plocha přesně v tom stavu, v jakém systém předtím ukončil.
2. Prezentace dat
Pro prezentaci dat v systémech používáme obecnou mřížku (grid) s rozšířenou funkcionalitou. Díky ní může uživatel například jednoduše definovat viditelnost jednotlivých sloupců a jejich uspořádání. Samozřejmostí je řazení prohlížených údajů kliknutím na název sloupce, je možné sestavit i komplikovanější řadící podmínku přes více sloupců. V datech lze velmi snadno vyhledávat "office" způsobem (Ctrl+F) a to v obou směrech, případně lze využít inkrementálního vyhledávání přímým psaním textu. Další možností je použití tzv. filtru zobrazených údajů na základě uživatelem definované podmínky.
3. Tiskové sestavy
Pro jakékoliv zobrazované údaje si uživatelé mohou vytvářet libovolné tiskové sestavy, které mohou být privátní nebo veřejné (tj. sdílené více uživateli). Základem tiskového subsystému je plnohodnotný generátor tiskových sestav s rozšířenými možnostmi jako tisk čárového kódu, grafů, atd.
4. Přístupová práva
Speciální mechanismus umožňuje definovat elementární přístupová práva až na jednotlivé položky uživatelského rozhraní. Administrátor může nastavovat oprávnění pro konkrétního uživatele, případně celou skupinu uživatelů (členem definované skupiny mohou být nejen uživatelé, ale i jiné skupiny). Přístupová práva lze exportovat/importovat do/ze souboru ve formátu XML.
5. Logování
Důležitou součástí je subsystém pro automatický záznam veškerých činností realizovaných v systému - tzv. logování. Díky němu lze snadno zjistit, který uživatel a kdy provedl jakou operaci. Sledovaná operace přitom nemusí být pouze modifikačního charakteru (úprava dat), ale lze ji chápat naprosto obecně jako například tisk nebo export údajů.
6. Dotazovací aparát, OLAP dotazy
Dotazovací aparát je nadstavba libovolného softwarového systému, umožňující uživateli vytvářet vlastní dotazy nad daty v systému, přesněji v SQL databázích. Vytvářené dotazy mohou mít řadu definovaných parametrů a jejich výsledky jsou potom prezentovány v tabulkové podobě s možností vytváření tiskových sestav (viz předchozí). Zvláštní kapitolou jsou tzv. "OLAP dotazy", jejichž výsledek je zobrazen ve vícerozměrné "OLAP kostce", umožňující další zpracování získaných údajů.
Dotazovací aparát umožňuje uživateli významně rozšiřovat funkcionalitu celého systému bez nutnosti kooperace dodavatele. Lze jej rovněž použít zcela samostatně, jako rozšíření jiného systému, pracujícího nad SQL databází.